10.13.2009

LOUISE





It's been 3 months since last time I photographed Louise. As usual I found her in St Germain being totally different, and exactly the same than last time we met. Teenager, woman, rockstar, student, shy, humble, extremely self-assured all at the same time. And I found myself again laughing with her and wondering why I kept needing to photograph her. I felt grateful again; having no definition for the way we relate, and no doubts about the honesty of it all. I guess very special people deserve unique relationships, since there is nothing more important in life.

6 comments:

la flore et la faune said...

belle jeune femme, en ironie et en douceur (?) , belle série.

Agathe PHILBÉ said...

C'est drole cette histoire de douceur, ce mot qui revient toujours sur mes photos... Je ne sais toujours pas si elle est completement dans les modeles que je choisis, ou si c'est moi qui projette. Merci en tous cas :-)

Carole said...

Très beaux portraits. Il semble pour moi que la douceur vient de tes photos et non du sujet. Pour moi, c'est toi qui projette. il y a aussi comme un recul par rapport au sujet. Comme si tu te mets en retrait.

Agathe PHILBÉ said...

Carole: oui en effet, il y a bcp de moi dans tout ca. Ceci dit l'une des choses qui me fait aborder qq'un ds la rue pour faire des photos, c'est la gentillesse naturelle qui se dégage de la personne, et que je percois...

A.M. said...

very special connection, and beautiful images

Pour mieux me connaître: said...

Je viens faire mon tour pour trouver tes dernières photos de Louise.

Bien. Très bien.
La deuxième est grandiose.

Again Agathe clap clap